nordic_walking.jpg

Prze wiele lat nordic walking uprawiany był tylko przez zawodowych, skandynawskich biegaczy narciarskich w ramach całorocznego treningu. Obecnie tego rodzaju forma aktywności fizycznej znalazła wielu zwolenników na całym świecie. W odróżnieniu od tradycyjnego chodu, nordic walking oparty jest o wysiłek większej liczby mięśni.

Wynika to z faktu, że podczas treningu używa się kijków, które trzymane w dłoniach muszą być odpowiednie odpychane od ziemi. Dlatego też swe pierwsze kroki w nordic walkingu najlepiej stawiać pod okiem trenera bądź instruktora, który wskaże na to, jak poprawnie chodzić i pomoże dobrać najlepsze dla nas kijki. Nordic walking jak już wcześniej wspomniano angażuje do pracy wszystkie mięśnie: ramion, brzucha oraz klatki piersiowej.

Zatem można liczyć na o wiele lepsze efekty w porównaniu z tradycyjnym joggingiem. Podczas treningu mięśnie ramion i nóg wzmacniają się, a dodatkowo spala się znacznie większą ilość kalorii i tym samym redukowana jest tkanka tłuszczowa. Ogromną zaletą nordic walkingu jest to, że można go uprawiać cały rok i to bez względu na pogodę.

Ten niezwykle popularny „spacer z kijkami” można odbywać w parku, lesie, na plaży. Pod tym względem nie ma żadnych ograniczeń. W ramach sekcji Nordic walking działają dwie grupy: początkująca i sportowa.

Do pierwszej z wymienionych przynależą osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z nordic walkingiem. Przekazana zostanie im wiedza teoretyczna oraz praktyczna odnośnie technik tej dyscypliny. Natomiast grupa sportowa z racji odpowiedniego przygotowania teoretycznego i kondycji może od razy przystąpić do zdrowotnego marszu.

Wszyscy uczestnicy zajęć, z obu grup, otrzymują niezbędny sprzęt.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *